جستجوی محصولات

[[iCartInfo.totalSubItem]] مورد

کالا تعداد قیمت حذف
[[item.name]][[item.name]] [[item.qty]] [[item.price|irCurrency]]
سبد خرید شما خالی میباشد
مبلغ قابل پرداخت [[iCartInfo.totalPrice|irCurrency]]
سفارش
مقایسه محصولات

7 جایگزین عالی برای گوگل

دوشنبه 14 تیر 95 12:04 |   |  تعداد مشاهده: 1213 |

دسته بندی:اخبار تکنولوژی

|

[[rateUserCount]]



7 جایگزین عالی برای گوگل

گوگل همیشه نمی‌تواند یک موتور جستجو باشد، آیا باور ندارید؟ زمانی گوگل اسنپ مرورگر غالب دنیای وب بود اما با گذشت زمان مرورگرهای دیگری جایگزین آن شد و مایکروسافت گوی سبقت را از گوگل ربود. در مورد موتورهای جستجو نیز با نگاهی به شبکه‌های اجتماعی نظیر Bebo، مای اسپیس، لینکدین و توییتر و پیشرفت تکنولوژی می‌توان گفت آینده موتورهای جستجو نیز در حال تغییر است.

ما 7 پیشنهاد جایگزین گوگل در اینجا ارائه خواهیم داد:

 

1- Closed ecosystems

گوگل ممکن است نتایج جست‌وجوهای ما را با وسواس زیادی نمایش بدهد اما مشکل اصلی گوگل زمان زیادی است که صرف جستجو می‌شود؛ زیرا هنگامی که عبارتی را در گوگل جستجو می کنیم گوگل ما را به وب‌سایت‌های دیگر ارجاع می‌دهد.
ریچارد هالوی رئیس و تحلیلگر TechmarketView دراین‌باره می‌گوید:«من همیشه از این مدت‌زمان طولانی جستجو در گوگل متنفر بودم و از آنجایی که به نظر می‌رسد تمام درآمد گوگل از جست جوها حاصل می‌شود این‌یک معضل اساسی برای گوگل است چراکه برای جستجو باید لینک‌های زیادی را دنبال کرد. این در حالی است که فیس‌بوک و Closed ecosystems اپل اینگونه نیستند.

2- Facebook's mobile browser

برنامه مرورگر فیس‌بوک در حال تبدیل‌شدن به یک منبع مهم اطلاعات و اخبار آنلاین است که این قطعاً به ضرر گوگل خواهد بود.
هالوی می‌گوید:«همه می‌گفتند که فیس‌بوک نمی‌تواند روی موبایل بماند اما فیس‌بوک توانست این کار بزرگ را انجام دهد و درآمد زیادی نیز داشته باشد.» فیس‌بوک یک ابزار نسبتاً جدید است که به کاربران کمک می‌کند برای جستجو نیاز به گوگل نداشته باشند.

 

3- Facebook Audience Network

Google Display Network نقش آفرینی بزرگ در دنیای تبلیغات وب‌سایت است، اما فیس‌بوک قصد دارد آن را به چالش بکشد. فیس‌بوک که تاکنون روی شبکه‌های اجتماعی تمرکز کرده بود وارد برنامه‌های تبلیغاتی کاربران نیز شده و در حال گسترش مخاطبان است.
یکی از مواردی که در میان کاربران زیاد شنیده می‌شود این است که بسیاری از تبلیغات گوگل آزاردهنده و گمراه‌کننده است. اما فیس‌بوک در تلاش است آگهی‌ها را بر اساس کسب‌وکارها ارائه دهد. به نظر می‌رسد فیس‌بوک بتواند این کار را بهتر انجام دهد و اوضاع نا به سامان تبلیغات گوگل را بهبود بخشد.

 

4- موتور جستجوی Memex

چرا وقتی موتور جستجوی بهتری وجود دارد بازهم از گوگل استفاده کنیم؟ آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA) یک موتور جستجو با دامنه‌ای خاص ایجاد کرده که چیزهایی که گوگل نمی‌تواند پیدا کند را به‌طور خاص و عمیق جستجو می‌کند.
کریس وایت مدیر برنامه‌های دارپا می‌گوید ما در حال تجسم الگویی جدیدی برای جستجوی محتوا، نتایج جستجو، ابزارهای رابط کاربری فردی و منطقه‌ای خاص هستیم. تمام تلاش ما برای بهبود جستجو و دسترسی به اطلاعات است. در این صورت دیگر چه کسی به گوگل نیاز دارد؟

 

5- Amazon

گوگل به‌عنوان یک موتور جستجوی وب دیگر منسوخ‌شده است. آیا آمازون می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد؟ کلوین نیون بنیان‌گذار کنفرانس BrightonSEO می‌گوید: «دیگر کسی یک صفحه وب جستجو با فهرستی از لینک‌های آبی‌رنگ نمی‌خواهد.» وی همچنین اشاره کرد که تلاش‌های بسیاری برای ایجاد یک موتور جستجوی بهتر از گوگل صورت گرفته که موفق هم بوده است.
نیومن می‌گوید: آمازون در رابطه با محصولات بسیار قوی عمل کرده است. با توجه به خریدهایی که تاکنون از سایت آمازون انجام داده‌ام و آن‌ها را رایگان درب منزل تحویل گرفته‌ام شخصاً ترجیح می‌دهم جستجوی محصولات را صرفاً در آمازون انجام دهم به‌جای اینکه مدت زیادی را در گوگل صرف انجام این کار کنم.

 

6- blockchain

بلاکچین به‌عنوان یک فناوری بنیادی از web 3,0 معرفی می‌شود که می‌تواند مسیری امن را جهت هر نوع معامله‌ای تأمین کند و امکان دست‌کاری داده‌ها در نیز آن وجود ندارد.
Airbnb که در حال تجربه استفاده از پروفایل جهانی با هویت دیجیتالی است بسیار امیدوار است که هویت آنلاین بتواند یک دوره جدید از میکرو پرداخت‌ها را به ارمغان بیاورد. در حال حاضر این یک نظریه است اما وجود آن می‌تواند تهدیدی جدی برای گوگل باشد.

7- public cloud

در حال حاضر رقابت شدیدی در زمینه زیرساخت‌های ابری وجود دارد که گوگل تاکنون آن را ازدست‌داده است. هرچند گوگل تلاش بسیاری برای ارائه فضای ذخیره‌سازی ارزان‌قیمت و محاسبات ابری تجاری کرده اما در حال حاضر از رقبای خود جامانده است.
خدمات وب‌سایت آمازون (AWS) که رشد 80 درصدی داشته و در حال حاضر بیش از 50 میلیارد دلار ارزش دارد توانسته به نیاز کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ بسیار مؤثرتر از گوگل پاسخ دهد.

منتشر شده در techradar

 


نظرات کاربران

نظر خود را با ما در میان بگذارید


[[item.name]] [[item.created_at|pDate]]

[[answer.name]] [[answer.created_at|pDate]]

[[comment.name]] [[comment.created_at|pDate]]