هشتگ های داغ :‌

10 نکته کاربردی گوگل مپ که باید بدانید

تصویر اصلی خبر 10 نکته کاربردی گوگل مپ که باید بدانید

گوگل مپ چیزی فراتر ماکت دیجیتال نقشه‌های کاغذی است. یک برنامه‌ریز تمام‌عیار سفر، دستیار سفر و راهی برای پیدا کردن جاهای جدید است.

نقشه‌های آفلاین

اگر شما در سرتاسر اروپا بخواهید به ماجراجویی بپردازید و یا به قله کوه بروید لازم نیست نگران باشید که ممکن است نقشه‌های گوگل از دسترس شما خارج شود، نقشه‌های آفلاین گوگل می‌تواند در تمام نقاط جهان در دسترس شما قرار بگیرد.

کافی است به تنظیمات رفته و Offline areas را انتخاب کرده، دکمه به‌علاوه (+) را بزنید تا زمانی که به اینترنت وصل نیستید، منطقه‌ای که شما در آن هستید را پیدا کند.

نقشه های افلاین در گوگل با تنظیم Offline areas

ارسال مسیرها به گوشی شما

شما احتمالاً از گوگل مپ روی دسکتاپ به‌خوبی گوشی اندروید خود استفاده می‌کنید، اگر چنین است نیاز نیست هنگام انتقال از PC به موبایل نیاز نیست از ابتدا شروع کنید.

فقط از ارسال به ابزار موبایل استفاده کنید که موقعیت سیم‌کارت شمارا نشان دهد. تلفن یا تبلت شما باید در لیست وسایل موجود ظاهر شود، با فرض اینکه شما با حساب کاربری گوگل خود واردشده‌اید.

شما می‌توانید با گوگل مپ موقعیت خودروهایی را که سیستم اندروید دارند را مشخص کنید. دکمه Share نیز لینک را روی سایت شخصی شما می‌تواند کپی کند. در عروسی‌ها می‌توان مکان عروسی را روی نقشه گوگل مشخص کرد تا مهمان‌ها دچار دردسر برای پیدا کردن محل عروسی نشوند.

استفاده از گوگل مپ برای ارسال مسیرها

جدول زمان‌بندی خود را حفظ کنید

گوگل مپ می‌تواند هرجایی که شما می روید را نگه دارد. احتمالاً از شنیدن این جمله وحشت‌زده شدید اما این می‌تواند برای یافتن فروشگاهی که هفته گذشته از آن بازدید کردید یا برای اثبات موقعیت مکانی شخص در مواقع لزوم یک گزینه بسیار مفید باشد.

اگر شما از Google Photos استفاده کنید، در قالب تصویر مکان شما را همراه با زمان آن نمایش می‌دهد. اگر شما این ویژگی را نخواهید می‌توانید به تنظیمات رفته و این ویژگی را غیرفعال کنید و یا تاریخچه را حذف کنید.

حفظ تنظیم جدول زمانبندی با گوگل مپ

یک راهنمای محلی

برنامه راهنمای محلی گوگل در حال تلاش برای افزایش جزئیات مکان شما در نقشه‌های گوگل است. گوگل مپ می‌تواند رستوران‌ها و جاهایی را که شما می‌خواهید را نمایش دهد.

جستجو در امتداد مسیر

در طول سفر شما نیاز به بنزین یا غذاخوری دارید، گوگل مپ می‌تواند در طول مسیر سفر شما را تحت پوشش خود قرار دهد و راهنمایی برای راننده نیز باشد. شما حتی می‌توانید قیمت گاز را دریافت کنید.

دریافت اطلاعات حمل‌ونقل

اگر شما در یک شهر بزرگ با از انواع سیستم‌های حمل‌ونقل زندگی می‌کنید، نقشه‌های گوگل برای فهمیدن زمان رسیدن قطار بعدی بسیار ضروری است. حتی خطوط رنگی در مترو واشنگتن و سایر شهرها با استفاده از این طرح کار می‌کنند.

هنگام برنامه‌ریزی برای سفر می‌توانید از گوگل مپ استفاده کنید هرچند گاهی دانش محلی و آنچه انسان می‌بیند دقیق‌تر از الگوریتم است.

دریافت اطلاعات حمل‌ونقل با گوگل مپ

راهنمایی خوب در سفرهای هوایی

شما باید همیشه و همه‌جا در سفرها از گوگل مپ برای طی مسیر استفاده کنید، در کشتی، پیاده‌روی و… .

اما شاید برایتان جالب باشد که گوگل مپ برای سفرهای هوایی نیز خیلی خوب عمل می‌کند و یک راهنمای بسیار عالی برای تغییر جهت‌های ناگهانی است.

نگاهی به خیابان

نمای خیابان است ک یک نوآوری است که نقشه‌های گوگل به‌مراتب بالاتر از بقیه از رقبا قرار می‌دهد، هرچند در تلفن همراه خیلی واضح و آشکار نیست.

برای این کار مکانی خاص را با انگشت نگه‌دارید، یک قطره را می‌بینید. تصویر پیش‌فرض نمای پایین و سمت چپ خیابان را نشان می‌دهد که شما می‌توانید با حرکت و بزرگنمایی روی صفحه‌نمایش خیابان را بررسی کنید.

در بالای صفحه‌نمایش یک خط آبی به شما‌ نشان داده می‌شود که از طریق آن با دوربین مجازی می‌توانید سفر کنید و در طول مسیر می‌توانید از اتومبیل یا دوچرخه گوگل برای سریع رد شدن از برخی نقاط استفاده کرد.

نگاهی به خیابان با گوگل مپ

یافتن موردعلاقه های محلی

گوگل مپ چند سالی است در شهرستان‌ها گسترش بیشتری پیداکرده و راهنمای مناسبی برای یافتن جاهای دیدنی و یا غذاخوری‌هاست. کافی است منوی کشویی را بازکنید و گزینه‌های زیادی از هرآن چه در نزدیکی شماست را مشاهده کنید.

مثلاً اگر به دنبال رستورانی با غذاهای محلی هستید می‌توانید آن را در منوی بازشده انتخاب کنید و سایر اطلاعات نظیر ساعت کار رستوران و یا شلوغ‌ترین زمان‌های آن را ببینید.

افزودن برچسب

لازم نیست که گوگل تمام سازمان‌ها را برچسب‌گذاری کند، شما می‌توانید مکان‌هایی را که بخواهید نظیر شرکت و حتی منزل خود برچسب بزنید تا بعداً بسیار راحت آن را در نقشه پیدا کنید.
هرچند این روش کمی زمان‌بر است اما باگذشت زمان به ساخت نقشه‌ای مفیدتر کمک خواهد کرد.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش