هشتگ های داغ :‌

ده ترفند مطالعه آنلاین برای دانشجویان


معمولا اینترنت اولین راه حل هر دانشجو برای درس خواندن و انجام تکالیف است، اما چطور می توانیم از آن بهترین استفاده را ببریم؟
اینترنت برای دانشجویان میانبری برای حل کردن تمام مسائلشان است. با این حال بسیاری از دانشجویان از بهترین منابع اینترنتی استفاده نمی‌کنند.
همانطور که همه می دانیم، از یک دانشجو انتظار می‌رود که به میزان غیرممکنی مطالعه داشته باشد، کار کند و مقاله بنویسد. درحالی که اپلیکیشن ها و وبسایت های زیادی برای دانشجویان موجود است، بعضی از آن‌ها بهتر از بقیه هستند. برای یک دانشجو بازده خیلی مهم است، به خصوص اگر برای یک امتحان آماده می‌شود یا زمان ارائه مقاله رو به پایان باشد.
از وبسایت هایی که به شما در نگارش و گرامر کمک می‌کنند تا ویدئوهای رایگانی که به شما در مورد هر موضوعی توضیح می‌دهند، ده تا از بهترین‌ها را انتخاب کرده‌ایم که در مطالعه بهتر دروس به شما کمک می‌کنند.

1-    گوگل
درست است که گوگل اولین راه حل هر دانشجو برای حل مسائل است، اما آیا از جست و جوی گوگل به درستی استفاده می‌کنیم؟
باور کنید یا نه، جست و جوی گوگل بسیار به درد بخور تر از آن است که دقیقاً جواب سؤال خود را جست و جو کنید.
برای تازه کارها، می‌توانید از استراتژی‌های زیر استفاده کنید:
•    site:.edu به همراه واژه‌های کلیدی فقط وبسایت های آموزشی در مورد آن موضوع را به شما نشان می‌دهد (کیفیت نتایج بسیار بالاتر می‌رود).
•    : related به اضافه نام وب سایتی که به شما قبلاً در یک مورد کمک کرده است، وبسایت های مشابه را به شما نشان می‌دهد.
•     [unwanted word or phrase]- به همراه یک خط تیره پیش از واژه‌ای که نمی‌خواهید، هر وبسایتی که از آن واژه در آن استفاده شده را حذف می‌کند. برای مثال می‌خواهید اطلاعاتی در مورد میکل آنژ (میکل آنجلو) بیابید ولی نمی‌خواهید در مورد لاکپشت های نینجا اطلاعاتی به شما نشان داده شود.
•    “” (علامت نقل قول) برای یافتن یک جمله دقیق استفاده می‌شود. این علامت به خصوص برای جست و جو در مقل قول یک کتاب و یا اطلاعاتی دقیق به کار می‌رود.
البته اگر جست و جو کنید می‌توانید علایم استراتژیک جست و جوی بیشتری در جست و جوی گوگل بیابید.
همچنین اگر به دنبال منابع آکادمیک هستید (برای مثال مقالات علمی)) Google Scholar موتور جست و جوی بهتری برای شماست.
2-    بازی‌ها
چه کسی گفته است که درس خواندن باید خسته کننده باشد؟ بعضی از موضوعات سخت حفظی پایه بعضی از بازی‌های آنلاین رایگان شده است. این بازی‌ها برای وقتی که حوصله درس خواندن ندارید و یا ذهنتان خسته است به کارتان می‌آید.
می‌توانید از این بازی‌ها استفاده کنید:
•    Anatomy Arcade: برای یادگیری بهتر آناتومی بدن انسان
•    Science Review Games: سه مدل بازی دارد (فوتبال، بسکتبال و بازی قبوله یا نه) که می‌توان آن‌ها را روی بسیاری از موضوعات علوم پایه پیاده کرد.
•    NMSU: چندین انیمیشن، بازی و ویدئو به شما ارائه می‌دهد که در مورد امنیت آزمایشگاه و علوم کشاورزی به شما آموزش می‌دهند.
•    Edheads: بازی‌های خوبی برای دانش آموزان دبیرستانی که به زمینه‌های فنی علاقه دارند ارائه می‌دهد. البته دانشجوها هم می‌توانند برای مرور بعضی چیزها از آن استفاده کنند.
•    DuoLingo: یکی از بهترین منابع آنلاین برای آموزش زبان است. آنقدر درس‌های آن جذاب است که حتی متوجه نمی‌شوید که چگونه یک زبان را یاد گرفته‌اید.

3-    یوتوب
یوتوب معمولاً وبسایتی است که وقتی می‌خواهیم وقت بگذرانیم به آن سر می‌زنیم. با این حال منبعی بسیار عالی برای آموزش است. کانال‌های یوتوب بسیار زیادی وجود دارند که در مورد مسائل حتی بسیار پیچیده ویدئوهای آموزشی بسیار خوبی ارائه می‌دهند.
شما می‌توانید موضوعی که می‌خواهید را جست و جو کنید. گاهی اوقات مشاهده آموزش یک مبحث از استادی دیگر باعث می‌شود که آن موضوع را بهتر درک کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای خوبی برای یافتن ترفندهای تمرکز و یادگیری سریع‌تر بیابید.

4-    ولفرم آلفا (Wolfram Alpha)
ولفرم آلفا واقعاً جادو می‌کند. جست و جوی آن به درد هرچیزی که فکرش را بکنید می‌خورد. به خصوص دانشجویانی که با مفاهیم ریاضی مشکل دارند عاشقش می‌شوند.
در حالی که جست و جوی آن می‌تواند هر سؤال ریاضی که به آن بدهید را حل کند، می‌توانید در آن عضو هم شوید. البته عضویت آن رایگان نیست اما در عوض می‌توانید راه حل‌های مسائل ریاضی را قدم به قدم با توضیح بیاموزید.
اگر نمی‌خواهید پولی بپردازید هنوز هم می‌توانید از موتور جست و جوی آن استفاده کنید. از آن برای خلاصه و یا شخصیت‌های تاریخی، محاسبات آماری و یا دانش شیمی و همچنین تاریخ هنر استفاده کنید.

5-    ابزارهای تجزیه و تحلیل
خوشبختانه ابزار آنلاین بسیار خوبی برای چک کردن دیکته درست یک واژه وجود دارد. این برنامه‌ها می‌توانند نوشته شما را کامل بخوانند و به شما بگویند که کجا اشتباه دستور زبان دارید.، کجا از مجهول باید استفاده کنید، یک کلمه را تکرار کرده‌اید و یا حتی این که یک کلمه را اشتباه به کار برده‌اید.
در حال حاضر Grammarly پرطرفدارترین ابزار تجزیه و تحلیل نوشتار آنلاین است. اما گزینه‌های خوب دیگری نیز مانند After the Deadline و SlickWrite وجود دارند.
البته هیچ ابزار آنلاینی نمی‌تواند جایگزین مرور متن توسط شما شود. از توصیه‌ها کورکورانه پیروی نکنید، اما از آن‌ها درس بگیرید.

6-    پینترست (Pinterest)
پین‌تر است بیشتر مربوط به غذا و فیتنس است تا درس خواندن. با این حال می‌توانید از آن به عنوان یک منبع بسیار خوب استفاده کنید.
بهترین منابع درسی که می‌توانید روی پینترست بیابید تصویری هستند، مانند راهنماهای تصویری، چارت‌ها و روش‌های تقویت حافظه. می‌توانید از مقالات آن برای خلاصه نویسی، هایلایت نکات مهم و یادگیری بهتر استفاده کنید.
همچنین می‌توانید از آن برای یافتن وبسایت های خوب در زمینه کاری خود استفاده کنید.

7-    ورد رفرنس (Word Reference)
معلمان زبان در همه جای دنیا دانش آموزان خود را از استفاده از گوگل ترنسلیت منع می‌کنند. گوگل ترنسلیت ابزار بسیار خوبی است اما گاهی اوقات ممکن است اشتباه کند.
ورد رفرنس ابزار بهتری برای ترجمه است. این برنامه موتورهای صرف فعل به شما معرفی کرده و جمله شما را به چند مدل ترجمه می‌کند. البته این اپلیکیشن زبان فارسی ندارد.
همچنین می‌توانید از تالارهای گفت و گو مربوط به یک زبان نیز استفاده کنید. این جوامع امکان یادگیری یک زبان از طریق بومی‌های آن زبان را برای شما فراهم می‌کنند.

8-    فلش کارت‌ها
گاهی اوقات هیچ چیز موثرتر از فلش کارت برای یادگیری نیست. اما ساخت فلش کارت‌های دستی آنقدر زمان بر است که در مواقع حساس فقط استرس را زیاد می‌کند.
فلش کارت‌های آنلاین به دلایل زیادی کارآمد هستند. اول این که در زمان صرفه جویی می‌شود. دوم درخیلی از مواقع یک دانشجوی دیگر در زمینه درسی شما فلش کارت درست کرده است و بیشتر وبسایت ها به شما اجازه می‌دهند به رایگان از آن‌ها استفاده کنید. همچنین اگر کسی برای زمینه شما فلش کارت نساخته است می‌توانید خودتان با هم کلاسی‌هایتان این کار را انجام دهید.
هر دانش جویی با یک نوع فلش کارت بهتر ارتباط برقرار می‌کند. بعضی از بهترین وبسایت ها Quizlet, Study Blue, Study Stack و Cram می‌باشند.

9-    گوگل درایو
داشتن قابلیتی که بتوان آن را با همه گروه به اشتراک گذاشت واقعاً عالی است. همه می‌توانید روی ارائه‌ها، صفحات گسترده و یا اسناد ورد بدون نیاز به دیدن یک دیگر کار کنید.
قابلیت‌های همکاری گونه مانند نظر دادن و چت کردن به شما اجازه می‌دهد تا مشکلی پیش نیاید و می‌توانید به راحتی هر چیزی که به اشتراک گذاشته می‌شود را کنترل کنید.

10-    خان آکادمی (Khan Academy)
خان آکادمی منبعی بسیار عالی برای دانشجویان است.
کلاس‌های آنلاین برای هر درسی از اقتصاد گرفته تا ریاضی و علوم و ادبیات و حتی هنر را می‌توانید در این وبسایت بیابید. البته دروس به زبان انگلیسی هستند. وقتی که نیاز به مرور دروسی دارید که چند سال پیش گذرانده‌اید خان آکادمی به کارتان می‌آید. البته برای دروسی که الان می‌خوانید نیز به کارتان می‌آیند.
خان آکادمی همچنین در آمادگی برای آزمون‌هایی مثل GRE و TOEFL نیز بسیار خوب است.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

4 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

12 ماه پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش