برای اولین بار از سال 2010، فروش تبلت‌ها در سه ماهه‌ی پایانی سال 2014 نسبت به دوره‌ی قبل کاهش یافت

دوشنبه 9 آذر 22 12:09 |   |  تعداد مشاهده: 304 |

دسته بندی:

|

[[rateUserCount]]



برای اولین بار از سال 2010، فروش تبلت‌ها در سه ماهه‌ی پایانی سال 2014 نسبت به دوره‌ی قبل کاهش یافت

این روزها بازار اسمارت‌فون و تبلت شاید حتی از بازار خودرو نیز داغ‌تر است! سود سرشار این بخش همه را وسوسه کرده تا با کمترین سخت‌افزار هم که شده زور خود را بزنند. ظاهرا اوضاع برای بخش تبلت مقداری سخت شده و به قول استیو جابز این موبایل لمسی بزرگ! برای اولین بار از سال 2010 با افت در میزان فروش همراه بوده است.

طبق آخرین گزارشی که IDC منتشر کرده است، میزان فروش تبلت‌ها در سه‌ ماهه‌ی پایانی سال 2014 میلادی 76.1 میلیون دستگاه بوده است که نسبت به فروش 78.6 میلیونی در مدت مشابه سال قبل از آن یعنی 2013، کاهشی 3.2 درصدی را نشان می‌دهد. این اتفاق یعنی افت میزان فروش تبلت‌ها، برای اولین بار از سال 2010 اتفاق می‌افتد.
تولیدکنندگان بزرگ بازار تبلت با افت قابل ملاحظه‌ای در مدت مذکور روبرو شدند که می‌توان در صدر آنها به اپل اشاره کرد که با فروش 21.4 میلیون آیپد، افتی 17.8 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن تجربه کرد و همچنین سامسونگ نیز با فروش 11 میلیون تبلت، 18.4 درصد نزول را از خود نشان داد.
شرکت ژاپنی Asus نیز 25 درصد کاهش فروش را تجربه کرد، اما بحرانی‌تر وضع در بین تمامی تولیدکنندگان متعلق به آمازون بود که بیش از 70 درصد از سهم خود را از دست داد و فقط به فروش 1.7 میلیون دستگاه قناعت کرد که بسی جای تامل دارد. اما برخلاف شرکت‌های نام برده، لنوو تنها شرکتی بود که در بین بزرگان افزایش 9.1 درصدی را تجربه کرده و موفق به فروش 3.7 میلیون تبلت در 3 ماهه‌ی پاییز سال 2014 شد.
Jitesh Ubrani مسئول بررسی انجام شده در IDC می‌گوید :

    عمده دلیل افت بازار تبلت‌ها آن است که اپل و سامسونگ کنترل این بخش را در اختیار دارند و در سویی اپل با وجود حفظ خط تولید مدل‌های قدیمی‌تر آیپد و پیشنهاد قیمت‌های پایین برای تبلت‌های خود، نتوانست عطشی را که در کاربران برای خرید آیفون ایجاد کند، در بخش تبلت‌های خود نیز به بازار تزریق کند.

وی همچنین در رابطه با سامسونگ نیز اینگونه می‌گوید :

    سامسونگ تمامی تلاش خود را برای پوشش دادن رنج مختلف تبلت‌ها از میان رده تا پرچمدار بکار گرفته است و حتی سعی دارد تا با خرده‌فروش‌ها بتواند تبلت‌های خود را به فروش برساند، اما تلاش آنها برای بازار این روز تبلت‌ها کافی نیست.

اما برخلاف سه ماهه‌ی پایانی سال 2014، کل فروش تبلت‌ها در 12 ماهه‌ی این سال با رشد 4.4 درصدی نسبت به سال 2013، به رقم 229.6 میلیون دستگاه رسید.

منبع:ترنجی


نظرات کاربران

[[item.name]] [[item.created_at|pDate]]

[[answer.name]] [[answer.created_at|pDate]]

[[messageCompare]]

[[item.nameProduct|cut:true:34:' ...']]